Telefonla bilgi verdiler
Beylikdüzü Belediye Başkanı Mehmet Murat Çalık da deprem sonrasında yoğun bir mesai yaptı. Depremin hemen sonrasında Yaşam Vadisi’nde toplanan vatandaşları ziyaret ederek onların talep ve ihtiyaçlarına kulak veren Çalık, uzmanlarla beraber teknik veriler üzerinden değerlendirmelerin yapıldığı Afet Koordinasyon Masası’nı yönetti. Daha sonra Beylikdüzü Belediyesi Çağrı Merkezi’ne geçen Çalık, burada vatandaşlardan gelen telefonları bizzat cevaplayarak, talep ve ihbarlarla yakından ilgilendi.
Belediyeyle iletişime geçmek gerek
Deprem günü ve sonrasında sahada olarak, vatandaşlardan gelen tüm şikayet ve taleplerle özenle ilgilenen Beylikdüzü Belediyesi ekipleri, risk durum ön değerlendirilmesi ve genel durum konusunda ilçe sakinlerini bilgilendirdi. Belediyeye iletilen taleplerin çoğu kolon, duvar, kiriş ve sıva çatlakları yönündeyken, risk analizi gerektiren veya riskli görünen daire ve binalarda da ilgili tüm detaylar daire sakinlerine anlatıldı. Kimi şikayetlerde dairenin bulunduğu binanın zemin ve bodrum katlarındaki ana taşıyıcı sistemler kontrol edilirken, tespitler bina yöneticilerine bildirildi. Bu bağlamda Beylikdüzü Belediyesi’ne talep oluşturan vatandaşların öncelikle bina yöneticileriyle iletişime geçmesi gerektiğini hatırlatan belediye yetkilileri, riskin yüksek olduğu durumlarda, belediye ve kaymakamlıkla gerekli irtibat sağlandıktan sonraki süreç hakkında da bilgi veriyor.
Risk analizini daire sahipleri yaptırmalı
Taşıyıcı sistemi bozulmuş olan ve risk taşıyan binalardan taşınmak, bu binaları riskli yapı analizine sokmak için başvuruları daire sahiplerinin yapması gerekiyor. Yıkım tehlikesi olan binaların tahliye edilmesi yönündeki işlemler ise Belediye tarafından Kaymakamlık koordinasyonuyla yürütülüyor. Binaların laboratuvar testi yapılmadan tam risk durumu bilgisi verilememekle birlikte bina risk analizi Bakanlık tarafından yetkilendirilmiş firmalar ilgilisince yapılıyor.