Minik TEMA oluşturduğu eğitim programları sonrası yapılan değerlendirmede çevre farkındalıklarının en az % 90 arttığı ortaya çıktı.
Türkiye’de ilk defa yaptırılan Doğa Çocuk İlişkisi Araştırması’na göre okul öncesi çocukların %91’i yaşadığı yerlerde hayvanlar ve bitkiler daha fazla olsaydı daha mutlu olacağını belirtilirken, 7-17 yaş grubunun %76’sı doğaya ve doğada yaşayan canlılara karşı sorumluluk hissettiği saptandı.
TEMA Vakfı tarafından Milli Eğitim Bakanlığı ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği işbirliğinde yürütülen Minik TEMA Eğitim Programı; 2012- 2013 eğitim-öğretim döneminde İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenerek İstanbul’daki 500 okulda hayata geçti.
Minik TEMA İstanbul Projesi kapsamındaki kazanımlar TEMA Vakfı Genel Müdürü M. Serdar Sarıgül’ün katılımıyla gerçekleşen basın toplantısında paylaşıldı. Dünya ve Türkiye literatüründe doğa çocuk ilişkisine yönelik çıktıların aktarılmasınınardından, Türkiye’de bu ölçekte ilk defa TEMA Vakfı tarafından gerçekleştirilen Doğa Çocuk İlişkisi Araştırması’na ait sonuçlar açıklandı.
2010 yılından itibaren Türkiye genelinde 69 bin çocuğa ulaşan programın çıkış noktasını “Kutulanmış Çocuklar” olarak tanımlanan ve “Doğa Yoksunluğu” çeken büyükşehir çocuklarının, doğayla temas eden çocuklar haline gelmesi oluşturdu.
Minik TEMA İstanbul Eğitim Programı kapsamında hedeflenen 15 kazanım; programın etki ve verimliliğinin ölçülebilmesi ve çocuklardaki gelişmelerin takip edilebilmesi için eğitim öncesi