Emanet ;"Kanunun kapsamı ilk bakışta tüketiciler lehine genişletilmiş gibi görünse de içeriği ve uygulamaları için aynı şeyi söyleyemem. Teoride tüketici korunuyor ama uygulamada boşlukların olduğunu dile getiren Emanet,"Teorinin işlevsel hale getirilmesi şarttır " dedi ve ekledi abonelik sözleşmesi denildiğinde ilk akla elektrik aboneliği geliyor.Tam Tüketiciler elektrik dağıtım şirketlerin den haksız yere 10 yıl ödedikleri ücretleri geri alacaklar derken; iş Bakanlığın engeline takıldı.
ELEKRİK'TE YASAL KAÇAK VAR...!!!!
‘Yargıtay,"Kayıp-kaçak bedeli aboneye geri ödenecek’ dedi; Bakanlık şirketler "BATAR" diye yanıtladı.Enerji Bakanlığı, TBMM’ye sunduğu ‘Elektrik Piyasası Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı’na da, kayıp-kaçak paralarının elektrik abonelerine iade edilmemesi için madde koyduğu haberlerini günlerce takip ettik. Bakanlık maddeye, iadelerin yapılması halinde Elektrik Sağlayıcı Şirketlerin iflas edeceğini söyledikleri için; abonelerin kayıp-kaçak iadesi, "TBMM’ye yasa tasarısı götürüldüğü için
Yasa çıkıncaya kadar ücretleri geri almaları hayal oldu.
HIRSIZIN FATURASINI ÖDEYEN 30 MİLYON ABONEYİZ BİZ....!
Emanet ; Peki 30 milyon abone olarak biz hakkımızı aramak için Tüketici Mahkemelerinde dava açsak oradan da temyiz yolu için Yargıtay'ı kilitlesek daha mı iyi olur acaba? Epdk (Enerji Piyasası Denetleme Kurulu) faturalara yansıyan kayıp kaçak,sayaç okuma,açma-kapama vb.gibi ücretler için düzenleme yapmalı. Biz bunları tartışırken (EPDK) tarafından yayınlanan ve Temmuz 2015 döneminden itibaren geçerlilik kazanacak ulusal elektrik tarifelerinde Kayıp Kaçak Bedeli, özellikle mesken tarifesinden elektrik kullanan ev ve sitelerde % 15.62 artarak Saat başına 55.18 TL'ye yükseldi. Böylelikle kayıp-kaçağa bir de zam yapılmış oldu.
Emsal niteliği taşıyan Yargıtay kararının aslında yetkili mahkeme olan Danıştay tarafından bir an önce tüketicilerin lehine karara bağlaması gerekmektedir. Aksi takdirde kamuoyunda iki üst yargı arasında uzlaşmazlık olduğu kanaati oluşacaktır. Yargıtay’ın tarifelerde yer alması gereken hususların Kanun’da ayrıntılı bir şekilde düzenlenmediğini gerekçe göstererek kayıp kaçakbedellerinin tüketicilerden alınamayacağına hükmetmesi bana göre doğru ve yerinde bir karardır.Kaldık i kayıp-kaçağın dışında sayaç okuma hizmeti, perakende satış hizmeti, iletim sistemi kayıpları ,açma-kapama gibi ücretlere için de düzenleme getirilmelidir. Aksi takdirde milyonlarca abonenin yargıya başvuru yapacağı günlerde uzak değil diyerek tepkisini ve düşüncesini dile getirdi.....
Abonelik sözleşmelerinde hangi haklara sahibiz...?
Tüketici isterse sözleşmesini fesih edebilir...
*Abonelik sözleşmelerin de(elektrik, su, doğalgaz, sabit veya mobil telefon, internet gibi) ; Yeni düzenleme ile tüketiciler istediği zaman abonelik sözleşmesini feshetme hakkına sahip.
Aboneliğe son verme isteği , süresi içinde yerine getirilmezse, abonelikten faydalanılmış olsa dahi tüketiciden herhangi bir bedel talep edilemeyecek ve sözleşmenin feshi, sözleşmenin kurulmasından daha ağır şartlara bağlanamayacak maddesi ile çizilidir. Ancak Bakanlığın tüm açıklamalarına rağmen Satıcı veya Sağlayıcılar bu fesih başvurularını görmezden gelip tüketicileri mağdur etmekte olup tüketici hakem heyetlerinin de iş yükünü arttırıyorlar"
Emanet ; Bu günlerde tüketiciler sabit telefon, internet gibi hizmet veren kuruluşların çeşitli satış politikalarıyla ikna edilerek,satış elemanlarının yanlış yönlendirmeleri sonucun da internet,telefon gibi hizmet sözleşmelerine imza atıyorlar.Akabinde alt yapı problemleri,telefon numarasının taşınması,devam eden taahhütlü abonelik sözleşmelerinin süresinden önce taşınmasından yada fesih edilmesinden doğan cezai şartlar gibi sebeplerden derneğimize başvuruda bulunuyorlar.Abonelik sözleşmelerinin bir örneğinin tüketiciye verilmesi zorunlu hale getirildi .Tüketici, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman(satıcıya yazılı olarak bildirmek kaydıyla), Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesini, sözleşme koşullarında değişiklik yapılması halinde veya hizmetten yararlanmasına engel olabilecek geçerli bir sebebinin varlığı halinde feshetme hakkına sahiptir.
Satıcı,Tüketicinin fesih talebini, bildirimin ulaştığı tarihten itibaren en geç yedi gün içerisinde yerine getirmekle yükümlüdür.Aksi takdirde bu sürenin bitiminden itibaren, abonelikten faydalanılmış olsa dahi tüketiciden herhangi bir bedel talep edilemeyecektir.Aboneliğini Fesheden Tüketiciden Alınacak Ücrete SınırlamaEmanet ;Yönetmeliğe göre, Taahhütlü Aboneliğini süresinden önce fesheden tüketicilerden talep edilecek bedelin tüketicinin taahhüdüne son verdiği tarihe kadar tüketiciye sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı olacağını belirtti.Yani Tüketici Taahhütnameye İlişkin Her Ayrıntıyı Bilecek
BİZ SİZİ KORURUZ...!
Dernek Başkanı Sevgi Emanet son olarak ; Şikayetleriniz de İlçe Tüketici Hakem Heyetleri için geçerli olan parasal sınır: 2.200,TL, İl Tüketici Hakem Heyetleri :2.200 – TL ila 3.300- TL.Tüketici Mahkemelerinde açılacak davalar için ise alt sınır 3.300 - Türk Lirasıdır.Atatürk Pasajı Merkez cami altı No:27 Büyükçekmece adresimizde Büyükçekmece Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneğimiz olarak "gönüllü,bağımsız,demokratik ve tüketicinin her daim yanın da bir sivil toplum kuruluşu olarak sizlere hizmet etmek bizim
görevimizdir" diyerek sözlerine son verdi.