İSTANBUL Shopping Fest (ISF- İstanbul Alışveriş Festivali) dün gece görkemli bir açılışla başladı. 18 Mart-26 Nisan tarihleri arasında gerçekleşecek, 40 gün 40 gece sürecek festivalin ilk gecesi umut verici geçti. Ortalama yüzde 50, kimi mağazalarda yüzde 50’ye varan indirimlerin uygulandığı ISF, İstinyePark ve Torium’da gong sesinin duyulmasıyla başladı. 40 milyon liraya mal olan festivalin gıda ve konaklama dışında 3 milyar dolarlık bir ticaret hacmi oluşturması bekleniyor. İlk gecede alışveriş kadar eğlenceye de doyuldu.
Günlerce festivali beklediler
Karnaval havasında geçmesi için büyük etkinliklerin planlandığı alışveriş festivalinin ilk gününde, İstinyePark ve Torium alışveriş merkezleri gece saat 02.00’ye kadar açık kaldı. İstanbullular kadar şehir dışı ve yurtdışından gelenler de ISF’ye büyük ilgi gösterdi. Haftanın son iş gününde, ‘uzun alışveriş gecesi’nin tadını, alışveriş merkezlerine gruplar halinde gelen kadınlar çıkardı. Festival boyunca, her cumartesi biri Avrupa, diğeri Asya yakasında iki alışveriş merkezi gece 02.00’ye kadar açık kalacak.
170 bin kişi ağırlayacak
İlk nöbetçi alışveriş merkezi İstinyePark’ın sahiplerinden Zafer Kurşun, “Biz hem cuma gecesi hem de cumartesi gecesi saat 02.00’ye kadar açığız. Cuma gecesi beklentilerimizin de üstünde ziyaretçi akını oldu. İki uzun gecenin toplamında 170 bin kişiyi ağırlamış oluruz” dedi. Merkez özellikle Rusya ve Ortadoğu’dan gelen birçok turiste de ev sahipliği yapıyor. İstinyePark, 40 gün boyunca yüzde 15 ziyaretçi ve yüzde 25 ciro artışı bekliyor.
Çarkıfelek çılgınlığı
İstanbul Alışveriş Festivali’nin ilk gecesinde diğer nöbetçi alışveriş merkezi ise Beylikdüzü’ndeki Torium’du. Torium’un sahibi Aziz Torun, festival için heyecanla hazırlandıklarını ve cuma, cumartesi uzun gecelerin toplamında 100 bin kişiyi ağırlayacaklarını söyledi. Mağazalarla birlikte 50 milyon liralık Çarkıfelek fonu oluşturduklarını belirten Torun, “Torium’a Çarkıfelek kurduk. Alışveriş yapan Çarkıfelek’e katılıyor. Boş yok. Mutlaka bir markadan alışveriş çeki kazanıyor; tekrar alışverişe gidiyor. Çarkıfelek önünde uzun kuyruklar oluştu. Bu kadar ilgi görmesi bizi gururlandırdı” diye konuştu. Torium’un ilk gece açılış partisi ise lunaparkta gerçekleşti. Bu sefer lunaparkta eğlenenler yetişkinlerdi.
Kölner Express: Boğaz’da kelepir avı
ALMAN Kölner Express Gazetesi, İstanbul’u dünyanın alışveriş, kültür ve eğlence merkezine dönüştürme hedefiyle düzenlenen İstanbul Shopping Fest’e geniş yer verdi. Haberi “Boğazda kelepir avı” başlığıyla veren Kölner Express, coşku dolu etkinlikleriyle tarihin, lezzetin ve eğlencenin merkezi olarak nitelendirdiği İstanbul’a, Shopping Fest nedeniyle iki kişilik seyahat çekilişi de düzenledi. Gazete haberinde ayrıca, İstanbul’da alışveriş yapılabilecek yerleri de sıraladı. İstanbul Shopping Fest, Kosova, Dubai, Azerbeycan dahil pek çok ülkede tanıtıldı.
İtalya’da İstanbul kıskançlığı
KÜLTÜR ve Turizm Bakanlığı, 2011 yılı reklam kampanyası kapsamındaki ilk açık hava reklamı, İtalya’nın en gelişmiş ve en zengin şehirlerinden biri olan Milano’da başlamıştı. Milano’nun turistik Duomo Meydanı’ndaki Duomo Katedrali’nin yan cephesine yerleştirilen Türkiye reklamında da İstanbul Shopping Fest logosu yer alıyordu. İstanbul Shopping Fest’e yer ayıran İtalyan basını, “İtalya markalar Türkiye’de İtalya’dakinden daha mı ucuz olacak. İtalyanlar İtalyan markaları almaya İstanbul’a mı gidecekler” diye sorgulamıştı.