Yaşları 21 ile 27 arasında değişen üç genç girişimci tarafından yaklaşık iki yıl önce Avcılar Parseller’de hizmete açılan ve kısa sürede büyüyen Poyraz İletişim, İstiklal Caddesi’ndeki yeni merkezini görkemli bir törenle açtı.
Telefon konusunda A’dan Z’ye her ihtiyaca cevap verebilecek şekilde tasarlanan Poyraz İletişim’in yeni mağazasında Avrupa yakasının en kapsamlı teknik servis hizmeti, sıfır ve ikinci el cep telefonu ve aksesuarlarının satışı, cep telefonu faturalarının yanı sıra elektrik, doğalgaz ve su gibi fatura tahsilâtları da yapılabilecek.
KATILIM YOĞUNDU
5 Mayıs cumartesi günü İstiklal Caddesi numara 39’da hizmete giren Poyraz İletişim’in yeni merkezinin açılış törenine çok sayıda sivil toplum örgütü temsilcisi katıldı.
Törene HOÇ-FED Kurucu Başkanı Osman Avşar, HOÇ-FED 2. Dönem Başkanı Güven Yılmaz, Şimalix İletişim sahibi Gökhan Yavuz Çiftçi, Ardahan Kültür Evi Başkanı Tuncer Dağ ve yönetim kurulu üyeleri, Deniz Bank Firuzköy Şube Müdürü Süleyman Özbek, Hasköy Kültür Evi Başkanı Halit Avşar, Köprücük Köyü Dernek Başkanı Şeref Caferoğlu, Gürhan Şimşek, Süleyman Avşar, Orhan Gökçe, Akif Özer, Halis Triko sahibi Ensar Öz, Esenyurt Merkez Mahalle Muhtarı Ali Deli ve çok sayıda vatandaş katıldı.
AVRUPA YAKASININ BİR NUMARASI
Gürkan ve Yusuf Şahin kardeşler ile Fatih Kılıç tarafından 21 ay önce kurulan Poyraz İletişim, özellikle teknik servis konusunda rakiplerinden sıyrılarak öne çıktı. Kısa sürede Avcılar ve civarındaki telefoncuların tüm tamirat işlerini yapar hale gelen Poyraz İletişim, yeni merkezinde teknik servis bölümünün kapasitesini daha da genişletti. Dört tanesi mekanikçi iki tanesi ise programcı olan altı ustanın hizmet vereceği yeni teknik servis bölümünün, Avrupa yakasının en iyisi ve en kapsamlısı olduğu ifade edildi.
Küçük bir dükkanda sıfırdan başlayarak zirveye doğru giden başarı hikayesini Gürkan Şahin ve Fatih Kılıç anlattı:
MAKET TELEFONLARLA BAŞLAYAN BAŞARI HİKAYESİ
Yola ilk çıktıklarında fazla sermayeleri olmadığı için tezgahın yarısını maket telefonlarla süslediklerini ifade eden Gürkan Şahin, başlarda çok yetkin olmadıkları iletişim sektöründe kendilerini adım adım geliştirerek bugüne geldiklerini söyledi:
“Fatih’le kardeşim Yusuf çocukluk arkadaşı, hep beraberdiler, yanımızdaydılar. Hangi işe girsek zaten Fatih’i de bizimle düşünürdük… Elektroniğe merakımız vardı, ara ara cep telefonu alım satımı da yapıyorduk. Bu işte potansiyel olduğunu, bu işin geleceği olduğunu o sıralarda görmüştük. Sonra çocuklarla “Neden bizim de bir iş yerimizin olmasın” diyerek ilk dükkanımızı parseller hoca durağında açtık, ufak bir dükkandı. İlk başlarda tezgâhımızda fazla telefon olmadığı için yarısını maket yarısını normal telefon diziyorduk.
ARAŞTIRDIKÇA GELİŞTİK
Sonra yavaş yavaş işin detaylarını araştırmaya başladık. Sonra bu işin sadece alım satımdan ibaret olmadığını, bu işin teknik servis ayağının da güçlü olduğunu gördük ve kendimizi teknik altyapı anlamında da geliştirmeye başladık. Fatih’le Yusuf teknik servis konusunda kendilerini geliştirdiler ben de toptan alım satımı konusunda geliştirdim kendimi. Sonra işlerimiz her geçen gün büyümeye başladı, caddede bir dükkanımız daha oldu, tezgahımızdaki cihazlarımız arttı, piyasada güvenilir ve hatırı sayılır firmalar arasına girmeyi başardık.
TEK VE BENZERSİZ OLMASINI İSTEDİK
Buranın tek ve benzersiz olması için elimizden geleni yaptık. Biz istedik ki insanlar buraya geldiği zaman telefon alabilsinler, faturalarını ödeyebilsinler, tamiratlarını yaptırabilsinler, ikinci el cihaz ve aksesuarlarını alabilsinler. Sizinde gördüğünüz gibi bunu da başardığımızı sanıyorum.
BİZİM İÇİN TAMİR EDİLEMEYECEK CİHAZ YOK
Şu an yanımızda toplamda altı tane usta çalışmakta bunların dördü mekanikçi iki tanesi ise programcı. Ve bu ustalarımızla bölgedeki telefoncuların hemen hemen hepsinin tamir ihtiyacına cevap veriyoruz, hızlı bir servis ağımız var. Teknik servisimiz marka bağımsız çalışmakta, her marka her model telefonu tamir ediyoruz. Sanırım yapılma ihtimali olupta yapılamayacak cihaz yoktur bizim teknik servisimiz için.”
BAŞARININ SIRRI GÜVEN
Poyraz İletişim’i sektörün sayılı firmaları arasına sokmayı başaran üç mimar arasında yer alan Fatih Kılıç ise, kısa sürede elde ettikleri başarıyı, müşterilerle aralarında kurulan güven duygusuna bağladı:
“Bu işin temelinde güven yatıyor. Biz hem telefon tamirinde olsun hem de ikinci el telefon satışında olsun müşterilerimize Poyraz İletişim’e özel garanti hizmetini de sunuyoruz. “Bir sıkıntı olduğu zaman tekrar getirin” diyoruz ve bunu yapabilen tek firma biziz.
SADECE BU CİVARDA DEĞİL İSTANBUL’DA TEK
Bu civarda değil İstanbul’da sayılı olan komplike bir mağaza açmak istedik ve sanıyorum bunu da başardık. Çünkü bugün yeni merkezimizi gören hemen hemen tüm müşterilerimiz ve dostlarımız beğenilerini ve hayranlıklarını iletiyor bizlere.
BU NOKTAYA GELMEMİZDE ONLARIN PAYI BÜYÜK
Babalarımız ve annelerimiz de bu süreçte hep arkamızdaydılar, hep destek verdiler. Bugün bu noktaya geldiysek eğer bunda onların payı çok önemli, bunu özellikle vurgulamak istiyorum. Ve buradan hepsine çok ama çok teşekkür ediyorum…”