İtalyan Rekabet Kurumu, sosyal ağ devi Facebook'u daha önce alınan kullanıcı verilerini uygunsuz olarak kullanmakla ilgili karara uyum sağlamakta başarısız kaldığı gerekçesiyle 7 milyon euro para cezasına çarptırdı.
Yapılan araştırma sonucunda, İtalyan Rekabet Kurumu (AGCM), Çarşamba günü Facebook Inc. ve yan kuruluşu Facebook Ireland Ltd.'nin kullanıcıların verileini doğru olmayan bir şekilde kullanmayı engelleme yükümlülüğü getiren kararı uygulamadığı ve kurum tarafından talep edilen doğrulayıcı bir beynamme yayınlamadıklarını tespit etti.
2018 yılının Kasım ayında, 9 ay süren bir araştırma sonucu, AGCM, Facebook'un kullanıcılarının verilerini İtalyan Tüketici Kodu'na aykırı bir şekilde kullandığını duyurmuştu. Bu sebeple Facebook'a toplamda 10 milyon euroyu bulan iki para cezası vermişti.
"Kullanıcıların bilgileri transfer edilerek kazanç sağlanıyor"
İtalyan Rekabet Kurumu yaptığı açıklamada, iki şirketin doğrulayıcı beyannameyi yayınlamadıkları ve haksız faaliyetlerini durdurmadıkları gerekçesiyle para cezasının kesildiğini duyurdu.
Açıklamada, doğrulayıcı beyannamenin uygulamaya üye olup olmama konusunda karar vermelerine olanak sağlaması açısından gerekli olduğunu vurgulayarak "Facebook kullanıcılarının transfer edilen bilgilerinin şirket için ekonomik bir değer yarattığı ve bu transferlerle Facebook'un ekonomik kazanç elde ettiğinin altını çizdi.