25 Şubat’tarihinde toplantıda konuşulacak, scooter kullanıcıları ve trafik güvenliğin sağlanmasında önemli görev üstlenecek.
Şehir hayatında ise gün geçtikçe yoğunlaşan motorlu araç trafiği ve yolcu hareketliliğin giderek her geçen gün artmasına bir de salgın da eklenince, elektrikli scootera olan talep daha çok arttı.
E-Scooterlar kentlilere kısa mesafede hareket özgürlüğü ve virüslerden korunma imkanı sunarken, trafiğin ve toplu ulaşımın yükünü ise daha çok hafifletmiş oluyor.
Bu gelişmelerden yola çıkan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı, İstanbul’da yaygınlaşmaya başlayan elektrikli scooter işletmeciliğine düzenleme getirmek üzere Avrupa ve Amerika’da benzeri tüm yönergeleri inceleyip bir yönerge hazırlamıştı.
Metni sektörde hizmet veren 7 e-scooter firması ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na gönderen İstanbul Büyükşehir Belediyesi, firmalardan gelen geri dönüşleri dikkate alınıp metne son şekil vermiş ve tekrar Bakanlığa iletmişti.
Oluşturulan yönerge 25 Haziran 2020 tarihinde yapılan UKOME’ye sunulmuş ve yönerge oylama sonrasında alt komisyona gönderilmişti.
Üyelere yönergenin sunumu yapılmış ve komisyon üyeleri de bakanlıkların bu konuda çalışma yaptığını dile getirilmişti. Temmuz ayında tekrardan UKOME gündemine sunulan metin, Hükümet temsilcilerin oyları ile reddedilmişti.
SCOOTER ARAÇ OLARAK TANINDI, ANCAK YÖNETMELİĞİ ÇIKMADI
İlerleyen zamanda konu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı uhdesine alındı.
Aralık 2020’ yılında Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine getirilen “Türkiye Çevre Ajansının Kurulmasına Dair Kanun Teklifi“ kapsamında, elektrikli scooterlar (e-skuter) Karayolları Trafik Kanunu’na bir araç olarak dahil oldu.
Kullanım yaşı 16, kullanım alanları ise bisiklet yolları ve 50km/s hız altı karayolları olarak tanımlandı.
Aynı ay, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından ilgili kurumlara ve büyükşehir belediyelerine “Paylaşımlı Elektrikli Skuter İşletmeciliği Yönetmeliği” gönderilerek görüş istendi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı, yönetmelik taslağı ile alakalı görüşünü Aralık ayı içinde Bakanlığa iletti.
İstanbul’da elektrikli scooter yönergesinin hazırlanıp UKOME’ye sunulmasının üzerinden 7 ay, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin son görüşünü Bakanlığa iletmesinden sonra 2 ay geçmesine rağmen, e-scooter işletmeciliğine dair herhangi bir düzenleme gerçekleşmedi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bu sebeple hazırladığı elektrikli scooter yönergesini 25 Şubat’tarihinde ikinci defa UKOME gündemine getiriyor. Toplantıda tekrar ele alınacak metnin, scooter kullanıcılarının ve trafik güvenliğinin sağlanmasında önemli görev üstlenmesi bekleniyor.