Lodos ve köprülerimiz!

.

Kaç gündür lodos ile yatıp lodos ile kalkıyoruz.

Kar kış yağmur derken hesapta olmayan lodos ile de boğuşmaya başladık.

İstanbul'un sahile bağlantısı olan ilçelerin tamamında etkisini gösteren lodos en çok da Büyükçekmece ve Silivri'de şiddetli oldu.

Bir tarafta sahil yolunda seyreden araçların dalgalarla boğuşması.

Bir tarafta sahilde bulunan işletmelerin çatılarının uçması.

Bir diğer tarafta fazla meraklı geçinen vatandaşların dalgalar ile dans etmesi derken.

Kuşkusuz en çok göl ile denizin birleştiği noktada olan Büyükçekmece E-5'teki Mimarsinan Köprüsü'nde göçük meydana getirmesiyle bir anda dikkatleri üzerine topladı lodos.

 

***

 

Çünkü o köprüyü çoğumuz kullanıyorduk.

Çoğumuz günde en az bir defa o köprüden geçmek zorundaydık.

Biz Büyükçekmecelilerin hemen hemen hergün uğrak noktası olan ve hergün dikkatini çeken Mimarsinan Köprüsü köprüyü arada bir kullanmak isteyenlerin dikkatini ilk defa çekmeyi başarmıştı.

Bu başarıyı da lodosa borçluydu.

Zira defalarca yazdık çizdik.

Bu köprü pek sağlıklı bir yapıya sahip değil diye.

Bu köprü çoktan yıkılıp daha modern ve en az 4-5 gidiş 4-5 geliş yönlü yola dönüştürülmeli diye.

 

***

 

Bakın çevre ilçelerde oturup da her sabah ve akşam bu köprüyü kullananlar sırf bu köprünün yoğunluğuna denk gelmeyeyim diye otobanı kullanmak zorunda kalıyorlar.

Yani 3-4 km yol yerine 25-30 km measafelik yolu tercih etmek zorunda kalıyorlar.

Haksız da sayılmazlar.

Özellikle akşam saatlerinde iş çıkışı Büyükçekmece'nin içinden geçmek deveye hendek atlatmaya bedel.

 

***

 

Anlayacağınız İstanbul'un boğaz köprülerine bedel bizim Mimarsinan Köprüsü.

Büyükçekmece giriş ve çıkışta 5-6 araçlık genişliğinde yol ile seyrederken birden bire 2 aracın aynı anda zorlanarak geçtiği bu köprü ile karşılaşan sürücüler çoğunlukla dakikalarca yoğunluğun geçmesini beklemekteler.

Peki Büyükçekmece gölü ile Marmara Denizi'nin tam ortasında bulunan bu Mimarsinan Köprüsü'nün vaziyeti dikkat çekmiyor muydu?

Çekiyord çekmesine de herkes bir birine bırakıyor sorunun çözülmesini.

İlçe belediyesi İBB'ye pas ediyor.

İBB köprü yapmak benim değil karayollarının işi diyor.

Karayolları nasıl olsa iyi kötü ortada bir köprü var idare etsinler diyor.

Olan o köpryü hergün kullanmak zorunda kalan sürücülere yani yurttaşa yani bizlere oluyor.

 

***

 

Ortada sap gibi bu köprünün acil olarak yıkılıp yerine yenisinin yapılması gerektiği durumu varken.

Ben şimdi buraya lodos şöyle yaptı.

Kamyonlar böyle yaptı.

500 yıllık köprü neden yıkılmadı.

Bu köprüyü yapanlar çimentodan demirden çalmadığı için yıkılmadı.

500 yıl önce Tarihi Mimarsinan Köprüsü'nü yapan dünyaca tanınan Mimar Sinan'dan ve o köprüde her çalışan ustadan utanın, v.s. gibi bol geseden gazel okumak istemiyorum.

 

***

 

 

Sadece şunu söylüyorum.

Bu köprü Büyükçekmece'nin ayıbıdır.

Bu köprü İstanbul'un ayıbıdır.

Bu köprü Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün ayıbıdır.

Bu köprü hepimizin ayıbıdır.

Kaldırın bu ayıbı ortadan kardeşim...


 

 

 

twitter.com/MehmetMert1

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Yazar Yazıları Haberleri