TOBII Technology tarafından üretilen ve tüketicinin mağazaya girdiğinde gözbebeğini nereye odaklandığını, ne kadar süreyle oraya baktığı ile bilgi veren 'Eye-Tracker' adlı gözlük artık Türk tüketicisinin de nabzını tutacak. Dünyada Unilever, P&G, Nestle, IBM, Microsoft ve Google gibi devlerin yanı sıra dünyanın önde gelen üniversitelerinin araştırma bölümlerinde de kullanılan ve fiyatı 40 bin euro olan bu gözlük, müşterinin reyonda ne kadar vakit geçirdiği, nelerle ilgilendiği, alışveriş sırasında mağazada diğer rakip reyonlarda ne kadar vakit geçirdiğini; planlı ya da plansız bir alışveriş yapıp yapmadığını, nerelerde ne kadar süre neye odaklandığını gösteriyor.
Davranışsal veri topluyor
IPSOS KMG Perakende Araştırmaları Genel Müdürü Renan Burduroğlu, 'Eye tracking gözün hareketini takip eder ve kayıt altına alır; okurken veya bir objeye bakarken gözün odaklandığı sırayı not eder. Bu teknikle ilgili alana ne kadar bakıldığı da ölçülebiliyor. Daireler ve oklar gözün sayfayı nasıl okunduğunu ya da objeye nasıl baktığını/odaklandığını gösteriyor.'