Sınıfta, derste, teneffüste Türkçe konuşulmamasını isteyen Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz, yaz tatillerini de Arapça öğrenimi için bir sorun olarak gördü. Bildirisinde "Türkçeyi yasaklamak" gibi uygulamaları kendisinin de uyguladığını belirten Yılmaz, aldığı sonuçları ise "Öğrencilerimiz Arapçayı çok sevdiler. Rüyalarında dahi Arapça konuşanlar oldu" ifadeleri ile aktardı.
Veliler ve öğrenciler TEOG nakil ve yerleştirme sorunları ile uğraşırken Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) imam hatip liselerinde “Türkçe konuşulmasını yasakladı.”
Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz, “Öğrenci Merkezli Arapça Öğretimi” başlığı ile yayımladığı bildirisinde, “Arapça öğretilirken ikinci bir dil kullanılmaması gerekir. Temel ilke olarak ilk dersten itibaren Arapça konuşulması benimsenir. Öğrenciler, öğretmenleri ile ancak Arapça diyalog kurabileceklerdir. Başka ihtimal yoktur. Öğrenci teneffüslerde öğretmeni ile ancak Arapça konuşabilir. Ya konuşur ya da yanında tercüman getirir” ifadelerini kullandı. “Türkçe öldü” başlığını kullanan kendisinin de öğretmenken bu yöntemi uyguladığını aktaran Yılmaz, aldığı sonuçları “Türkçe konuşmanın yasak olmasıyla öğrenciler mecbur kaldıkları için ister istemez Arapça konuşmaya başladılar. Rüyalarında dahi Arapça konuşanlar oldu” diye ifade etti. Bildiri ile sayısı yıldan yıla artarak 952’ye çıkan imam hatip lisesinde 675 bin imam hatipli için Türkçe yasaklanmış oldu.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavı sonuçları, öğrenci yerleştirme ve nakil işlemleri ile gündemdeki yerini korurken Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) okulların açılacağı 15 Eylül tarihinden önce öğretmenlere yönelik hizmetiçi eğitim faaliyetlerine başladı. Bu kapsamda bakanlığın Din Öğretimi Genel Müdürlüğü de kapsamlı çalışmalar hazırladı.
“Mesleki Çalışma” adı verilen ülke çapındaki tüm din kültürü ve ahlak bilgisi, temel dini bilgiler, Kuranıkerim, Hz. Muhammed’in hayatı ve Arapça öğretmeninin katılacağı eğitim faaliyetlerinde okutulması ve tartışılması için bildiriler, dosyalar ve materyaller hazırlandı. Bu kitaplardan biri de MEB Din Öğretimi Genel Müdürü Yılmaz tarafından “Öğrenci Merkezli Arapça Öğretimi: Etkinlikler ve Model Uygulamalar” başlığı ile hazırlandı.
‘Sadece öneri değil’
Kendisi de imam hatip liselerinde Kuranıkerim ve Arapça ağırlıklı dersler veren bir öğretmen olan Genel Müdür Yılmaz, uyguladığı ve “güzel sonuçlar aldığı”nı aktardığı etkinlikleri, model uygulamaları topladığı bildirisinde, “Bizzat uygulanmış ve tecrübe edilmiştir, sadece öneri değildir. Sınıf ve okul şartlarına göre kısmen veya tamamen uygulanabilir. Bir yılda uygulanması da öğrencilerin seviyelerine göre birkaç yıla serpiştirilebilir” ifadelerini kullandı.