İstanbul trafiğinde önemli bir rahatlamaya neden olacağı tahmin edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün inşaatı tüm hızla sürüyor. Geçtiğimiz Ekim ayında tamamlanan köprü ayaklarının tepesine düşen sis, köprünün seyrine doyumsuz bir manzara oluşturdu.
İstanbul Boğazı'nın Karadeniz'e bakan kuzey yamacında yapılan ve birçok özelliği ile dünyada ilk olma özelliğini taşıyan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün inşası hız kesmeden devam ediyor. Temelini eski Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 29 Mayıs 2013'te attığı köprünün Sarıyer'in Garipçe köyü ile Anadolu yakasında Beykoz'un Poyrazköy semtinde yükselen ayakları geçtiğimiz aylarda tamamlandı.
İstanbul trafiğini rahatlatacak olan 3'üncü köprü, çevre köylerdeki vatandaşları ve görenleri büyülüyor. Tamamlanan köprü ayaklarının tepesine düşen sis, köprünün seyrine doyumsuz bir manzara oluşturdu.
"KÖPRÜYE BAKINCA GURUR DUYUYORUZ"
İnşası devam eden 3'üncü köprü hakkında konuşan Rıfat Aytaç, "3. köprüyü aslında diğer köprülere nazaran Vize gibi bekliyoruz. Yapılan her şey iyidir. Köprünün burada olması çok da güzel, boğaza da bir güzellik kattı. Ayakları gökyüzüne çıktı. Buradan bakınca gurur duyuyoruz. Bu köprünün açılması diğer köprüleri de muhakkak rahatlatacak. Ben akşam saatlerinde evime giderken TIR'dan, kamyondan gidemiyorum. Onlar bu tarafa aktarıldığı zaman bir rahatlama olacak. Bundan daha güzel proje mi olur. Daha birçok bizim düşünemediğimiz projeler var. Allah nasip ederse tüm projeler yapılır. Bazen balık ararken köprünün yanından geçiyoruz, görüyoruz. Gece, gündüz orada bir çalışma görüyoruz. Çok güzel başarılı bir çalışma. Çalışmalara bakılırsa bitecek gibi görünüyor" diye konuştu.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 58.5 metre genişliğinde, geliş ve gidişleriyle de 8 şeritli olacak. Köprünün ortasında ise 2 şeritli tren yolu bulunacak. Bin 408 metrelik orta açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü, 321 metre yüksekliğiyle de dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olacak. Köprünün işletmesi ise yapım dahil 10 yıl 2 ay 20 gün konsorsiyum tarafından yapılacak. İçtaş ile Astaldi ortaklığının inşaatını üstlendiği projede, en büyük rolü ise Ulaştırma ve Haberleşme Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü oynuyor. Projenin tamamlanacağı 3 yılsonunda ise bin 400 hektarlık alan ağaçlandırılacak. Projenin 2015 yılında tamamlanması hedefleniyor.