Çocuk Ombudsmanlığına 5 Ayda 128 Başvuru

22 Nisan 2014 tarihinden itibaren çocuklardan şikâyet başvurusu almaya başlayan Kamu Denetçiliği Kurumu’na (KDK) 5 ayda farklı konularda toplam 128 çocuk başvuru yaptı.

Çocuk başvuru formundaki bilgileri tam olarak düzenleyerek KDK’ya ileten 41’i erkek, 46’sı kız toplam 87 çocuk “Çocuk Ombudsmanı”na başvurdu. Ombudsmana çocuklardan en çok başvuru gelen il Mersin olurken, başvurular ağırlıklı olarak 12 yaş üstü çocuklardan geldi. İncelenen ve işleme alınan başvurulardan 53’ü, çocuklarla ve idareler ile birebir görüşülüp sorunlar belirlenerek ikili diyaloglarla çözümlendi.

Ombudsman Çocukların Önündeki Engelleri Kaldırıyor

Milli Eğitim Bakanlığı, çocukların en çok şikâyette bulundukları kurum oldu. Çocuklar Ombudsman’dan, 4+4+4 uygulamasının beraberinde getirdiği alt yapı sorunlarının giderilmesi, öğrencilere daha çok sosyal-sportif mekân imkânları sunulması, öğretmen öğrenci iletişimindeki engeller gibi konularda mağduriyetlerinin giderilmesi için yardım istedi.

Çocuklar, Ombudsmandan Okul Çevresine Işıklandırma İstedi

Çocuk Ombudsmanına gelen başvuruların 41’i geçersiz sayıldı. 87 başvuru geçerli kabul edilerek her bir başvuruya yönelik başvuru sahibi çocuk bilgilendirildi. 33 başvuru detaylı inceleme ve araştırma kapsamına alındı. İncelemeye alınan başvurular için Ombudsman ilgili kurumlarla birebir görüşerek sorunları çözüme kavuşturdu.

Sorunu çözülen konulardan birisi de Malatya’da yaşayan öğrenciye ait. Malatya’da yaşayan bir öğrenci, okuduğu okulun çevre ışıklandırmasının olmaması nedeniyle yaşadığı mağduriyetin çözülmesi için Ombudsmana başvurdu. Ombudsman çocuğun yaşadığı mağduriyeti Belediye’ye iletti. Belediye ise konuya yönelik düzenleme yapılacağını Çocuk Ombudsmanına bildirdi.

KDK’ya iletilen sorunlar arasında; kalmakta oldukları yurttan durumlarına uygun yurtlara nakil istekleri, cep telefonu kullanımı isteği ve personel eksikliği nedeniyle yaşanan problemler de yer alıyor. KDK bu başvuruları, ilgili Bakanlık, İl Müdürlüğü ve kuruluş müdürlükleri ile birebir görüşerek çocukların taleplerine olumlu cevaplar aldı. İlgili kurumlar sisteme yönelik yeniden düzenleme yaparak çocukların isteklerini yerine getirdi. Nakilleri bekletilen çocukların nakilleri yapıldı ve personel eksikliği olan kurumlara personel atamaları yapılarak çocuklarla ilgilenen kişi sayısı artırıldı.


İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Yaşam Haberleri