Bunların dışında alışveriş ve haber de tercih nedenleri...
Türkiye’deki internet kullanım amaçlarının incelendiği, 15 yaş üstü 1338 kişiyle yüz yüze görüşülerek gerçekleştirilen Tüketici Trend Araştırması’nda, ‘İnterneti gazete, dergi okumak için kullanıyorum’ diyenlerin oranı yüzde 80.9 ile ilk sırada yer aldı.
Yüzde 76.2’lik oranla müzik dinleyenler ikinci, yüzde 75.2’yle chat ve sohbet için kullananlar üçüncü sırada yer aldı.
Sosyal ağlarla ilgili sorulara, yüzde 61’lik gurubun her gün 1 saatten fazla vakit geçirdiği, Facebook’un yüzde 87.2’yle birinciliği koruduğu belirlendi. Yüzde 29.5 ile Youtube ikinci, yüzde 15.3 İle Twitter üçüncü sırada yer aldı. İnternet kullanıcılarının yüzde 10.9’u ise hiçbir sosyal ağa üye olmadığını belirtti.
Cep telefonu kullanıcıların yüzde 80’inin GSM operatörünü değiştirmek yerine konuşma ve internet erişimi için 2 ayrı fatura ödemeyi kabul ettiğinin ortaya konduğu araştırmada, katılımcıların kullandıkları GSM operatörlerine sadak kalması dikkat çekti.
Hane başı yıllık teknoloji ürün harcaması ortalamasının bin 282 lira olduğunun tespit edildiği araştırmada, katılımcıların yüzde 49.4’ü bin TL’nin altında, yüzde 19.6’sı bin – 3 bin TL arasında ve yüzde 9’u da 3 bin TL üzeri bütçe ayırdığını belirtti.
İnternet üzerinden alışveriş yapanların oranı ise yüzde 26’ya ulaşırken, online alışverişlerde en fazla tercih edilenler, yüzde 61.6’le Gittigidiyor birinci, yüzde 57.1’le Hepsiburada ikinci ve yüzde 16.3’le Türk Hava Yolları üçüncü, Teknosa yüzde 13.5’la dördüncü ve Markafoni yüzde 11.4’le beşinci sırada yer aldı. En çok bilinen teknoloji zincirlerinde ise, yüzde 94.4’le Teknosa ilk sırada yer alırken, ikinci sırada yüzde 61.5’le Vatan Bilgisayar, üçüncü sırada yüzde 60.6’yla Bimeks oldu.