Liseye Geçişte Sınava Girme Eğilimi Devam Ediyor
Yayınlanma:
Güncelleme:
Milli Eğitim Bakanlığı, 2018 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınav sonuçlarına göre öğrencilerin performansını içeren bir değerlendirme raporu hazırladı. Hazırlanan bu raporda, öğrencilerin sınavdaki durumlarına göre detaylı analizler kamuoyu ile paylaşıldı.
“Liseye Geçişte Sınava Girme Eğilimi Devam Ediyor”
Ortaokuldan mezun olan her 10 öğrenciden 8’inin sınava katıldığını söyleyebiliriz.
Sınav katılım oranının yüksek olması, ilgili öğrenci sayısının fazla olduğu anlamına gelmektedir. Bu durum liseye geçişte öğrencilerin sınava girme eğiliminin önceki yıllardaki gibi devam ettiğini göstermektedir.
Sözel Bölüm Sonuçları
Türkçe
Merkezi yerleştirme ile bir ortaöğretim kurumuna yerleşen öğrencilerin Türkçe alt testindeki ham puan dağılımı incelendiğinde öğrencilerin Türkçe alt testindeki ham puan ortalaması 20 soru üzerinden 16,48’dir.Türkçe dersi sınavda en yüksek ortalamaya sahip olan derstir.
T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
Merkezi yerleştirme ile bir ortaöğretim kurumuna yerleşen öğrencilerin T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük alt testindeki ham puan dağılımı incelendiğinde öğrencilerin ham puan ortalaması 10 soru üzerinden 9,26 dır.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Merkezi yerleştirme ile bir ortaöğretim kurumuna yerleşen öğrencilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt testindeki ham puan dağılımı incelendiğinde öğrencilerin ham puan ortalaması 10 soru üzerinden 9,72 dir.
Yabancı Dil
Merkezi yerleştirme ile bir ortaöğretim kurumuna yerleşen öğrencilerin Yabancı Dil alt testindeki ham puan dağılımı incelendiğinde öğrencilerin Yabancı Dil alt testindeki ham puan ortalaması 10 soru üzerinden 7,78’dir.
Sayısal Bölüm Sonuçları
Matematik
Merkezi yerleştirme ile bir ortaöğretim kurumuna yerleşen öğrencilerin Matematik alt testindeki ham puan dağılımı incelendiğinde öğrencilerin Türkçe alt testindeki ham puan ortalaması 20 soru üzerinden 6,99’dur.Matematik dersi sınavda en düşük ortalamaya sahip olan derstir.
Fen Bilimleri
Merkezi yerleştirme ile bir ortaöğretim kurumuna yerleşen öğrencilerin Fen Bilimleri alt testindeki ham puan dağılımı incelendiğinde öğrencilerin Fen Bilimleri alt testindeki ham puan ortalaması 20 soru üzerinden 13,05’dir.
“Testlere Göre Boş Bırakılan Soru Oranları”
Soru sayısı 20 olan derslerden soruların ortalama boş bırakılma oranları incelendiğinde
Türkçede %1,01, Matematikte %28,99,Fen Bilimlerinde %6,25 tir. Sorusu sayısı 10 olan derslerden soruların ortalama boş bırakılma oranları incelendiğinde T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük %0,58, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi %0,25 ve Yabancı Dil (İngilizce) %4,42’dir.
Fen Bilimleri ve Matematik alt testindeki soruların boş bırakılma oranlarının görece yüksek olduğunu ve öğrencilerin bu alt testlerdeki soruları cevaplarken daha fazla zaman baskısı hissettiklerini ve özellikle matematik testinde ortalama ham puan ortalamasının görece düşük olmasının önemli nedenlerinden birisinin bu testte soruların boş bırakma oranlarının yüksekliği olduğunu söyleyebiliriz.
Bu nedenden dolayı Matematik sınavının süresinin 80 dakikaya çıkarılması öğrencilerin lehine bir karar olmuştur.
“Kız Öğrenciler Erkek Öğrencilere Göre Daha Başarılı”
Cinsiyete göre, alt testlerdeki ham puan ortalamaları
Türkçe (20 soru)
Kız: 17,21 Erkek: 15,72
Matematik (20 soru)
Kız: 6,83 Erkek: 7,15
Fen Bilimleri (20 soru)
Kız: 13,23 Erkek: 12,87
T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük (10 soru)
Kız: 9,33 Erkek: 9,19
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (10 soru)
Kız: 9,83 Erkek: 9,61
Yabancı Dil(10 soru )
Kız: 8,31 Erkek: 7,26
Kız öğrencilerin ortalama puanlarının matematik dışındaki tüm testlerde erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu görülmektedir. Kız öğrencilerin erkek öğrencilerle kıyasla en başarılı oldukları testler Türkçe ve Yabancı dildir. Ortalama ham puanları arasındaki farkın en düşük olduğu test ise matematiktir.
“Anne Baba Eğitim Düzeyi Sınav Puanını Etkiliyor”
Anne ve baba eğitim düzeyleri yükseldikçe ortalama merkezi sınav puanlarının da belirgin şekilde arttığı görülmektedir. Anne eğitim düzeyi ilkokul olan öğrenciler ile lisansüstü olan öğrencilerin ortalama merkezi sınav puanları arasında 60 puandan fazla fark bulunmaktadır. Aynı durum baba eğitim düzeyleri arasında da kendini göstermektedir.
“Okul Başarı Puanı Sınav Puanını Büyük Ölçüde Etkilemiyor”
OBP´lerin eklenmesi durumunda ve mevcut durumda öğrencilerin aynı başarı düzeylerinde bulunma oranlarının yüzde 95´in üzerinde olduğu görülmektedir. Bu sonuç, OBP´lerin merkezi sınav puanının hesaplanmasında kullanılmasının başarı sıralarında büyük bir değişiklik oluşturmadığını göstermektedir.
“Özel Okul Mezunu Öğrenciler Görece Daha Başarılı”
Öğrencilerin %83,97’si devlet okullarından mezun, %16,03’ü ise özel okullardan mezun olmuştur. Devlet okullarından mezun olup yerleşen öğrencilerin sınav puanı ortalaması 339,94, özel okullardan mezun olup yerleşen öğrencilerin sınav puanı ortalaması ise 380,55’tir. Yerleşen öğrencilerin %14,59’u İmam hatip ortaokulu mezunu, %68,24’ü ortaokul mezunu, %16,03’ü özel okul ve %1,13’ü yatılı bölge okulu mezunudur. Öğrencilerin merkezi sınav puanı ortalamaları okul türüne göre incelendiğinde özel okul mezunu öğrencilerin sınav puanı ortalamasının diğer okul türlerinden mezun olan öğrencilerin sınav puanı ortalamasından görece yüksek olduğu görülmektedir. Devlet okullarında hesaplanan merkezi sınav puanı ortalamalarının ise birbirine yakın olduğu görülmektedir. Yerleşen öğrencilerin sınav puanı ortalaması okul türüne göre farklılaşmaktadır. Yatılı bölge okulu mezunu öğrencilerin sınav puanı ortalaması diğer okul türlerinden mezun olan öğrencilerin sınav puanı ortalamasından daha düşüktür.
Eğitim
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.