Emanet; Hani tüketici kral olacaktı?
Şimdi kredi kartı aidatı, hesap işletim ücreti,dosya masrafı v.s.bilinçli tüketici hakkını aramak için bankasını arıyor, örneğin: kredi kartı aidatımı 4077 tüketiciyi koruma maddesine ve yeni düzenlenen tüketici haklarıma istinaden geri istiyorum diyor. Kimisi alıyor, alamazsa tüketici hakem heyetine dilekçe ile başvuruyor. Oda olmazsa çıkan karara göre tüketici mahkemelerine giderek uğraşısını başarıyla sonuçlandırıyor. Ya bilmeyenler, Ya da uğraşmak istemeyenler… peki sorarım şimdi size: eğer bir kişi bile olsa bu bedelleri geri alıyorsa ve Yargıtay kararı var ise niye bu emsal olup herkese hak olmuyor. Binlerce kişi aynı işi tekrar tekrar yapmak zorunda. Cevap basit, sözleşme haksız. Yani banka kredi kartı alabilmeniz için size o imzayı attırıyor. Kısacası şartlı imzalıyorsunuz. Demek ki bankaların bu ücretleri kaldırması için bütün tüketicilerin dava açması gerekiyor.
Neyse ki artık bankacılık işlemlerinde bireysel müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarını dikkate alan Türkiye bankalar birliği (TBB) ve bankacılık düzenleme ve denetleme kurumu (BDDK) yeni düzenlemelerle, müşterinin onayının alınması ve bilgilendirme esasına dayalı yeni düzenlemesi 1 eylül itibariyle uygulamaya girdi. Bankalar faiz ve ücrette yapacağı değişikliği 30 gün önceden müşteriye bildirme ve onayını alma mecburiyeti getirilirken, müşteriye de 15 gün içinde vazgeçme hakkı geliyormuş. Müşteri vazgeçerse banka bu hizmeti vermeyi durdurabilecekmiş. O zaman insanın aklına şu soru geliyor ister istemez. Tüketiciye tanınmış bazı haklar bu vesile ile geçersiz hale geliyor. Bankalara zorunlu olarak yapılan komisyon ücretleri göz ardı ediliyor. Kaldı ki bankalara yapılması zorunlu işlemler var. (öğrenci harcı, kira ödemesi gibi) nasıl cayma hakkı kullanılacak.
Vazgeçen bir müşteriysem hizmetim durdurulacak. Yıllardır kullandığım kredi kartımın aidatını ödemeyi kabul etmeyebilirim ama bu sözleşme bitmeden hizmetimin durdurulacağı anlamına gelmemelidir. Hani tüketiciler kral olacaktı? 4077 sayılı kanundaki mal ve hizmetin satışından kaçınılmasını ben eksik mi algılıyorum acaba? ayrıca yeni hakem heyetlerinde BDDK ve TBB üyesi temsilcilerde olacak. (peki bu temsilciler bankanın mı, tüketicinin mi hakkını mı savunacak?) Heyetlerin 2 bin lira ya kadar müşteri lehine kararlarına bankalar için uymak mecburi. Başvurunun hakem heyetine iletilme süresi, işlemin gerçekleştiği tarihten itibaren 1 yıldan 2 yıla uzatıldı. Banka cevap tarihinden itibaren müşterinin hakem heyetine başvuru süresi 30 günden 60 güne çıktı. Peki hangi kalem ücretler kaldırılacak? Kart aidatlarının dışında da tüketiciyi tüketen o kadar çok komisyon ücreti var ki hangisini yazalım, anlatalım.
Büyükçekmece tüketiciyi koruma ve bilinçlendirme derneği olarak önümüzdeki günlerde kredi kartı aidatlarını geri almak için mağdur olan tüketicilerle birlikte bankalara toplu dilekçe vereceğiz. Amacımız “haklarımızı aramak ve haksızlıklara teslim olmamak.”
Gelin sizde katkıda bulunun ücret artışlarına itiraz edildi diye hizmet durdurulacaksa sessiz kalmayın yada tahsil edilmiş dosya parası, kart aidatları v.s ücretlerini geriye almak için bankanıza, tüketici hakem heyetlerine bireysel olarak dilekçelerinizi verin.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.