Lüks markalara zam geliyor
Yayınlanma:
Güncelleme:
Hermes CEO'su Axel Dumas yendeki zayıflamanın lüks markaların fiyatlarına artış olarak yansıyacağını ifade etti.
Japon Yenindeki zayıflık lüks markalarda fiyat artışını da beraberinde getirecek.
Hermes'in CEO'su, şu anda döviz piyasalardaki özellikle yendeki oynaklığın önümüzdeki yıl lüks Fransız markalarının fiyatlarının artmasına sebep olacağını ifade etti.
Hermes CEO'su Axel Dumas CNBC mikrofonlarına verdiği röportajında şirketlerinin 2013'de fiyat arttırmayan tek marka olduğunu; çünkü euro tarafından tamamen korunmuş olduğunu söyledi. Dumas ''Biz bir sene boyunca kendimizi korumayı başardık; fakat yendeki değer kaybı, bizi 2014'de etkileyebilir. Sonuç olarak seçeneklerden biri fiyat arttırmak; fakat biz şu anda başka ne yapabiliriz diye bakıyor, başka çözümler arıyoruz'' şeklinde konuştu.
Dumas ''Bizim operasyon marjımız yüzde 33 olarak gerçekleşti. Bu oran geçtiğimiz yıla göre yüzde 1 daha yüksek. Bu yüzde 1lik yükseliş, döviz kurunun korunmasının pozitif etkisinden kaynaklanıyor'' dedi.
Dumas, ayrıca ticari markanı 13.000 euroluk (17.141 dolar) Birkin çantalarının bekleme listesinin ise söylenemeyecek kadar uzun olduğunu da belirtti.
Ekonomi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.