Piyasaya yılbaşı alışverişi dopingi
Çarşıda, alışveriş merkezlerinde yılbaşı alışverişi hareketi başladı. Kurların yüksek olduğu ve zamların yapıldığı döneme rastlamasına karşın alışveriş hız kesmiyor. Talepte biraz etkilenme beklense de hediye alışverişinin yoğun olacağı tahmin ediliyor.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, piyasalarda yılbaşı alışverişi hareketliliğinin başladığını belirterek, “Kurların artışının bu yılki alışverişte psikolojik etkisi olacak. Ama yılbaşında insanlar her zaman küçük de olsa hediye alır. Talep biraz olumsuz etkilense de yılbaşı perakende açısından her zaman satışın en çok arttığı dönemdir. Ekonomik zorluklar ve fiyat artışları alışverişi bir miktar frenleyebilir. Alışverişin en çok son on beş günde yoğunlaşmasını bekliyoruz” değerlendirmesini yaptı.
Öncel, kurların etkisiyle bu yıl alışverişte yabancı alımının artmasını beklediklerini, Edirne ve Iğdır gibi illerden gelen verilerin bu yönde olduğunu, büyükşehirlerde de turist alışverişinin artabileceğini kaydetti.
400 milyara koşuyor
Elektronik Ticaret İşletmecileri (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi de, e-ticaret sektörünün büyümesini yılsonuna kadar devam ettirmesini, yılsonu işlem hacminin 400 milyar TL’yi geçeceğini öngördüklerini aktararak, dünyada perakende e-ticaret satışlarının 4.2 trilyon dolara ulaştığını belirtti.
Gözler son 10 güne çevrildi
Derimod Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Zaim, yılbaşı döneminin Derimod’da da önemli bir alışveriş dönemi olduğunu dile getirerek, “Cirolarımıza olumlu katkı yapıyor. Aralık’ın son 10 gününün aylık ciromuza katkısının yüzde 40 civarında olacağını öngörüyoruz” dedi.
Sanalda yüzde 80 artış beklentisi
Yılbaşı alışverişinde de yıl genelinde olduğu gibi online alışverişte geçen yıla oranla cirosal olarak yüzde 80’lik bir artış beklediklerini dile getiren Emre Ekmekçi, şunları söyledi:
“Geçen yıl yeni yılı sokağa çıkma yasaklarının olduğu dönemde evde karşılamıştık. Bu yıl ise yeni yılı Kovid-19 kurallarına uyarak yeni normalde karşılayacağız. Yeni yılı aileleri ve sevdikleriyle evde geçirmeyi planlayan tüketicilerin yılbaşı alışverişlerinde temel gıda ihtiyaçları, atıştırmalık gibi ürünlere yoğunlaşmasını, aynı zamanda evde kalabalık oynanabilecek kutu oyunlarına yönelik de alışveriş yapmalarını bekliyoruz. Ayrıca e-ticaret siteleri üzerinden yapılan alışverişlerde, özellikle evde geçirilecek zamana paralel olarak ev eşyalarının ve sofralık ürünlerin öne çıkacağını öngörüyoruz. Yılbaşı alışverişlerinde hediyeleşme yine önemli bir yer tutacak. Bu alışverişlerde beklenen sıralama ise giyim, hediyelik eşyalar ve elektronik aletlerin öne çıkacağı yönünde.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.