Haksız rekabet yaratmıyor mu?
Şeker, "2015-2016 eğitim öğretim yılında hangi eğitim kademelerinde kaç öğrenciye, kaç Türk Lirası özel okul desteği ödemesi yapmayı planlıyorsunuz?” sorusunu yöneltti. Yeni eğitim yılında belirlenen kategorilerde, her kategori için kaç öğrencinin destek almaya hak kazandığını ve kaçına destek verildiğini sorun Şeker, "Aynı kategoride olan ve bazılarına verip, bazılarına vermediğiniz destek, eğitimde fırsat eşitliği ilkesini zedeleyip, haksız rekabet yaratmıyor mu?" ifadelerini kullandı. MEB okullarında zorunlu ihtiyaçların karşılanması için kaç personele ihtiyaç olduğunu ve ihtiyacın kaç tanesi için kadrolu personel tahsisi yapıldığını cevaplanması istemiyle Avcı'ya yönelten Şeker, "Kadrolu personel verilmemiş okul varsa, bu okullar bu ihtiyaçlarının karşılanması için gerekli personeli hangi yollarla bulmuştur? Bu personellerin sosyal güvenceleri var mıdır?" sorularını da yöneltti. Şeker, "Özel okul desteği adı altında harcayacağınız bütçe, devlet okullarının ıslahı, yeni derslikler açılması, atanamayan öğretmenlere yeni kadrolar açılması konusunda harcansa daha verimli bir eğitim politikası izlenmiş olmaz mı?"dedi. "İstanbul’da 50-60 kişilik sınıflarda ikili ve hatta bazı okullarda üçlü öğretim olarak gerçekleşen eğitimin, 30 kişilik sınıflarda tekli eğitime dönüştürülmesi için yapılması gereken yatırım tutarı ne kadardır?" sorusunu da yönelten Ali Şeker, asıl işi eğitim olan okul müdürlerinin mesailerini, okulun eksik bütçesini toplamak için başka alanlara yönelmelerinin, eğitim öğretim faaliyeti yürütmelerine engel oluşturup oluşturmadığını da yöneltti.