PAHALI VE YAVAŞ ULAŞIMIN ADRESİ İSTANBUL!

PAHALI VE YAVAŞ ULAŞIMIN ADRESİ İSTANBUL!
MHP ADAYI AHMET TURGUT: KONFORSUZ, PAHALI VE YAVAŞ ULAŞIMIN ADRESİ İSTANBUL!

MHP ADAYI AHMET TURGUT:

KONFORSUZ, PAHALI VE YAVAŞ ULAŞIMIN ADRESİ İSTANBUL!

Bu yıl altıncısı düzenlenen Intertraffic İstanbul Uluslararası Altyapı, Trafik Yönetimi, Yol Güvenliği ve Park Sistemleri Fuarında konuşan Ahmet Turgut: ‘İstanbul’da toplu taşıma konforsuz, pahalı ve yavaştır’ diye konuştu.

3 gün sürecek olan fuarda ilk gün açılış konuşmalarının ardından gerçekleştirilen “Milletvekili Adaylarımız Ulaşımı Tartışıyor” başlıklı oturumda Milliyetçi Hareket Partisi adına İstanbul 3. Bölge Milletvekili Adayı Ahmet Turgut konuşmacı olarak katıldı. Moderatörlüğünü Prof.Dr. Mustafa Ilıcalı’nın yaptığı oturumdaki diğer konuşmacılar ise AKP İstanbul Milletvekili ve İstanbul 3.Bölge Milletvekili Adayı Feyzullah Kıyıklık ile AKP Zonguldak Milletvekili Fazlı Erdoğan’dı.

Oturumda Prof.Dr. Mustafa Ilıcalı’nın konuşmacılara yöneltmiş olduğu sorular çerçevesinde İstanbul’da ulaşım sorunlarına ve partilerin bu sorunlara dair somut proje önerilerine ilişkin konuşmaların gerçekleştirilmesi istendi. İlk konuşmacı olan Feyzullah Kıyıklık’ın ardından sözü alan Ahmet Turgut öncelikle etkinliği gerçekleştiren ekibe teşekkürlerini sunduğunu belirtti. Partisinin 2009 Mahalli seçimlerinde de İstanbul Büyükşehir Belediyesi adayı olduğunu söyleyen Turgut, İstanbul’un ulaşım sorunları için o dönemde de pek çok çözüm önerisi oluşturduklarını dile getirdi. Uzun yıllarda İstanbul için emek veren bir şehir plancısı olduğunu söyleyen Turgut, İstanbul’un günübirlik verilen kararlarla değil uzun vadeli ve akılcı çözümlere dayalı kararlarla yönetilmesi gerektiğinin altını çizdi. İstanbul’daki ulaşım sorununun başlıca kaynağının üretilen planlarda yer almayan projelerin hayata geçirilmeye çalışılması olduğunun altını çizen Turgut, Milliyetçi Hareket Partisi olarak iktidara geldiklerinde ilk iş olarak kısa vadede bir stratejik eylem planı oluşturacaklarını, uzun vadede de Ulaşım Ana Planını yeniden yapacaklarını sözlerine ekledi. İstanbul’un üst ölçekli İstanbul Çevre Düzeni Planı’nda ve Ulaşım Ana Planı’nda son dönemlerde kamuoyuna büyük proje diye sunulan hiçbir çalışmanın yer almadığını özellikle vurgulamak isteyen Turgut, söz konusu planlara ilişkin açıklama raporlarından da birebir ifadelerden örnekler vererek planlarla uygulamanın çeliştiğini ve hukuka aykırı davranıldığını ifade etti.

Bir diğer vurguladığı konu da planlama disiplininin etkin çalışabilmesi adına kurumlararası koordinasyonun mutlaka sağlanması gerekliliği idi. Milliyetçi Hareket Partisi olarak planlama yetkisini ellerinde bulunduran kurumlar arasında mutlaka koordinasyonun sağlanacağını da sözlerine ekledi. 9 yıllık iktidarı da koordinasyonu sağlamak yerine bir çok yeni kuruma kanun değişiklikleri ile özel yetkiler verilmesinin çok başlılığı arttırmak ve koordinasyonsuzluğun daha da çıkmaz bir duruma girmesi konusunda eleştirilerini dile getirdi.

Oturumun ikinci turunda ise Ahmet Turgut otobüslere tahsisli yolların ayrılması, mevcut metro hatlarının yılda 50 km olmak üzere 4 yılda 200 km metro hattının vatandaşlarımızın kullanımına açılması ve deniz, kara ve raylı sistemlerin birbirine entegrasyonunun sağlanması gibi projelerini anlattı. Turgut, İstanbul’da toplu taşımanın konforsuz, pahalı ve yavaş olduğunu da dile getirirken, İstanbulluların mutlaka toplu taşıma kullanımının arttırılması gerektiğini, özel araç kullanımının azaltılması için toplu taşımanın kalitesinin ve hızının arttırılması, entegrasyonun da sağlanması gerektiğini belirterek konuşmasını noktaladı.

Sunumların ardından izleyicilerin sorularını yanıtlayan konuşmacılara katılımları ve katkıları için teşekkürlerini sunan Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı oturumu bitirdi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.