Trafik Sigortalarında, Yüksek Prim ve Ölen Sürücünün Mirasçısına Ceza Bitiyor
Yayınlanma:
Güncelleme:
Trafik sigortasını düzenleyen tasarı, Hazine Müsteşarlığınca hazırlandı. 1 ay içinde yasalaşması bekleniyor. Yasa ile primler düşmeyecek ama fahiş olarak da artamayacak.
Trafik sigortasında sorunu çözecek, kaosu bitirecek yasa, Hazine Müsteşarlığı tarafından hazırlandı. Bir aksilik olmazsa önce Bakanlar Kurulu'na ardından da Meclis'e gelecek. Ve bir ay içinde de Meclis'te yasayaşacak.
TAZMİNAT HESAPLAMASI
Yasa tasarısı; trafik kazalarında ölenlere sigortadan ödenecek vefat tazminatının hesaplanmasını ve bu hesaplama sonrası ne kadar tazminat ödeneceğini düzenliyor. Ve hesaplama yönteminin belirlenmesinde de yetkiyi Hazine'ye veriyor.
Bugünkü uygulamada vefat tazminatının hesaplamasında standart olmadığından sigortacılar; mahkemeden mahkemeye, kişiden kişiye değişen tutarlarda tazminat ödemek durumunda kalıyor. Yeni yasa çıktığında, Hazine, hesaplama yöntemini belirleyecek; sigortacılar da kime, ne ödeyeceklerini bilecek. Böylece, 'farklı bir tazminat alabilir miyim?' diyerek, mahkemeye gidilmeyecek, mahkemelerin iş yükü hafifleyecek, uzun süren davalar olmayacağından ölen kişilerin yakınlarını hemen tazminatı alabilecek ve daha da önemlisi hasara aracılık eden kişilere ihtiyaç kalmayacak. Bu sayede sigorta şirketleri de belirsizlik ortamından kaynaklı yüksek primler belirlemeyecek.
KUSURLU SÜRÜCÜYE ÖDEME YOK
Yasa bir düzenlemeyi daha içeriyor. O da sigortacıların çokça şikayet ettikleri, kusurlu sürücüler için ödenen tazminat konusu. İşte yasa bu durumu da düzenleyecek ve uygulamaya girdiğinde sigortacılar artık, kusurlu sürücülerden dolayı tazminat ödemeyecek.
SİGORTACILARA KÖTÜ HABER
Yasa çıktıktan sonra trafik sigortası primleri düşmeyecek. Ama son iki senede olduğu gibi fahiş oranlarda da artmayacak. Yasa çıkarsa, bugünkü primler iki-üç yıl aynı bile kalabilir, hiç artış olmayabilir.
TBB BAŞKANI METİN FEYZİOĞLU: TAZMİNAT KISITLAMASI VİCDANA DA AYKIRI
Türkiye Barolar Birliği (TBB) Başkanı Feyzioğlu, sigorta şirketlerinin zorunlu sigortaların yükümlülüklerine katlanması gerektiğini ve zorunlu sigortaların bir kazanç sağlama aracı olmadığını söyledi. Sigortacılar tarafından, yargıda bedeni tazminatların yüksek hesaplandığı iddialarının doğru olmadığını belirten Feyzioğlu, "Trafik kazaları bir haksız fiil türüdür. Bundan kaynaklanan zararlar, Sorumluluk Hukuku'nun kurallarına göre giderilir. Sigorta şirketlerinin zarar ettiklerini ileri sürerek, Sorumluluk Hukuku'nun temel ilkelerine karşı çıkmaları kabul edilemez, yasalara ve hukuka aykırıdır. Şirketlerin, bu tazminatların azaltılmasını, kısıtlanmasını istemeleri de doğru değildir. Çünkü trafik kazalarından kaynaklanan ölümler ve beden gücü kayıplarının giderilmesi insan hakları sorunudur. Bu hakların kısıtlanması, Anayasa'ya ve ilgili yasalara aykırıdır. Sorunun çözümü, zarara uğrayanların tazminat haklarını kısıtlamak değildir. Yasalar buna izin vermez. Kısıtlayıcı düzenlemelere kalkışılsa bile, bunun bir vicdan ve adalet sorunu olduğu akıldan çıkarılmamalıdır."
Metin Feyzioğlu, sorunun çözümü için de şu önerilerde bulundu: "Çözüm, trafik kazalarını önleme yönünde girişimlerde bulunmak, çözüm üretmek, önlem almaktır. Bu, devlet ve sigorta şirketleri işbirliğiyle gerçekleştirilebilir. Bu çerçevede; Ankara'da, Türkiye Barolar Birliği'nin organize edeceği ve Yargıtay 17. Hukuk Dairesi'nin başkan ve üyeleri, sigorta temsilcileri, hukukçuları, Hazine Sigortacılık Genel Müdürlüğü temsilcilerinin katılacağı toplantıda ortak sonuç bildirgesi ile sorunların saptanarak çözülmesi yararlı olacaktır.
Silivri
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.