3. Boğaz Köprüsü için meclis araştırma önergesi
CHP İstanbul Milletvekili Ali Özgündüz, TBMM Başkanlığı’na verdiği araştırma önergesinde şöyle dedi
Boğaz’daki mevcut köprüler insan değil araç taşımaya yöneliktir. Bu, sürdürülebilir bir çözüm olmadığı gibi, gerekçe gösterilen trafik sorununu da çözmeyecektir. 1. köprünün yapılmasından sonra, 1973’ten 1974’e, boğazı geçen taşıt sayısı yüzde 200 artarken, taşınan yolcu sayısındaki artış sadece yüzde 4’tür. 2. köprü yapıldıktan sonra ise, taşıt sayısı yüzde 1180 artarken, yolcu sayısındaki artış yüzde 170 olmuştur. Oysa dünyanın gelişmiş ülkelerinde ve büyük şehirlerinde kullanılan ulaşım yöntemlerinin büyük bir yüzdesini raylı sistemler oluşturmaktadır.
Boğaz geçişlerinin bu şekilde teşviki merkezi iş alanlarının, yasal olan olmayan konut ve sanayi alanlarının sayısının artmasına, şehrin daha fazla plansız ve orantısız büyümesine ve Anadolu’dan İstanbul’a olan göçün de artmasına neden olacaktır. Bu İstanbul’un plansız bir şekilde hızla büyümesi demektir.
-350 MİLYAR DOLARLIK RANT ALANI YARATACAK-
Önergenin gerekçesinde, 350 milyar dolarlık rant alanı yaratacağı tahmin edilen; konunun uzmanları olan meslek odaları, dernekler ve sivil toplum örgütlerince itiraz edilen ve yalnızca İstanbul’u değil, tüm ülkeyi ilgilendirecek olan 3. Boğaz Köprüsü konusunda sorunların neler olduğunun tespiti ve bunların çözülmesi için uzmanların görüşlerinin alınması amacıyla Meclis araştırması açılması gerektiğine işaret edildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.