“Tapu Dairesi değil sanki açık cezaevi”
İsmini vermeyen bir vatandaş; ‘Yerin dar olması, sabah ve öğlen saatlerinde yoğunluktan kaynaklı kavgaların yaşandığı ve camı kartonla kapattıklarından dolayı memurları göremediklerini, ya tapu dairesi geniş bir yere taşınsın ya da Nufus Müdürlüğü taşınsın’ diye serzenişte bulundu.
Yaşanan sıkıntılarla ilgili bir çok vatandaş gazetemize demeç vermekten çekinmeleri üzerine Esenyurt DSP İlçe Başkanı Kenan Kadıoğlu ve HAS Parti İlçe Teşkilatlanma Başkanı Olgun Şimşek sorunları şöyle dile getirdi.
Bu ortam Esenyurt’a yakışmıyor
Olgun Şimşek: ‘Yaşanan sıkıntıların bir an önce çözülmesi gerekiyor. Burada da görüldüğü gibi sanki tapu dairesi değil de açık cezaevi gibi. Camlara karton koymuşlar insanlar sorunlarını anlatacak birini bulamıyor. Buradaki sıkıntı vatandaşların işlemlerinin geç yapılmasından kaynaklanıyor. Bu ortamın ne Esenyurt’a ne de tapu dairesine yakışır bir yanı yok. Yerin bir an önce değiştirilmesi gerekir. İşlemin daha hızlı ve düzenli yapılması için bu şart” dedi.
Yer dar işler yürümüyor
Kenan Kadıoğlu: “Burada memur eksikliğinden ve yerin düzgün olmasından kaynaklı insanlarla ilgilenilmiyor ve işler yürümüyor. Memur kadrosunda yeterlilik sağlanırsa işler daha da hızlanır ve ortam rahatlar. Yine ben burada ve devletin diğer kurumlarında çalışan tüm memurlara teşekkür ediyorum. Böyle eksik kadro ve olumsuz koşullarda vatandaşlara hizmet verdiklerinden dolayı” dedi.
30 memur’dan 7’si işlem yapıyor
Alican Geleş; “sıkıntıları yaşayan bir vatandaş olarak ne diyeyim gelip bu rezilli görsünler. Camlara karton koymuşlar, vatandaş sorunlarını anlatacak bir muhatap bulamıyor. Burada 30 memur gözüküyor ama işlem yapan 7 kişi var. 150’nin üzerinde proje geliyor şu ana kadar 26 tanesi yapıldı” diyerek şikâyetlerini dile getirdi.
Bilgisayar sistemi işlemi zorlaştırdı
İsmini vermeyen Tapu memuru: “Takbis sistemi (bilgisayar ortamı) getirildikten sonra tapu işlemleri dehada zorlaştı. Bu sistem getirildikten sonra vatandaşla memur arasındaki bire bir ilişki önlendi. Tapu dairesine gelen bir vatandaş, derdini anlatacak bir merci bulamıyor. Devlet dairelerinin kapısı vatandaşa açık olması gerekirken tapu dairelerine girilemiyor. Vatandaş yaptıracağı işi direk memura anlatabilmeli. Her işlem ayrı ayrı, kat irtifakı, kat mülkiyeti ve intikal gibi zor işlemler olup, bu işlemlerle ilgili vatandaşın işini yapan memurlarla görüşeceği bir banko oluşturulmalı” dedi,
Gül Güyük - ESENYURT HABERDAR
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.