Rekabet erken başladı

Rekabet erken başladı
3 Büyükler erken form tuttu! Yeni formalar satışa çıktı ve rekabet ligden önce başladı.

1.Fenerium yöneticisi Aydın Kirman, satış hedeflerinin 1 milyon olduğunu açıkladı. Son 4 yılda Fenerbahçe toplamda 1 milyon 477 bin, Galatasaray ise 1 milyon 258 bin forma satmıştı...

2.İki ezeli rakibin taraftarı ‘özel sezon’ motivasyonuyla formalara hücum ediyor. 4’üncü yıldız öncesi 3 yıldızlı son tarihi formalar olabileceği düşünülüyor. Beşiktaş da yeni stadın heyecanını kullanmak istiyor...

3.Türk Telekom; Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor ile forma reklamı anlaşmasını bitirdi. Kanarya göğüs reklamı almayacağını açıkladı. Aslan ve Fırtına'da arayış var. Bu konuda en rahatı ise Beşiktaş!...

Spor Toto Süper Lig'de yeni sezon öncesi rekabetin ateşi yeni formaların görücüye çıkmasıyla ateşlendi. Ligin 4 büyük şampiyonluk adayından ilk olarak Beşiktaş formalarını satışa sunarken, Siyah-Beyazlıları, Galatasaray ve Fenerbahçe takip etti. Trabzonspor'un ise formalarını önümüzdeki günlerde piyasaya çıkaracağı öğrenildi.

Kulüpler taraftara güveniyor

Formaların belli olmasının ardından satış hedefleri konusunda ilk iddialı açıklama ise Fenerbahçe'den geldi. Sarı-Lacivertli kulübün resmi ürünlerinin satıldığı Fenerium mağazalarının genel müdürü Aydın Kirman 4'üncü yıldız sezonunda hedeflerinin 1 milyon forma satmak olduğunu söyledi. Bu açıklama Kanarya'nın geçmiş dönemdeki satış performansını merak ettirdi. Son 4 sezonluk döneme bakıldığında Kanarya'nın 1 milyon 478 bin forma sattığı görülüyor. Bu sayıyla Türkiye'de lider olan Sarı-Lacivertlilerin en yakın takipçisi 1 milyon 258 bin forma satışıyla Galatasaray. Bu rakamlar “1 sezonda 1 milyon forma” hedefinin zorluğunu ortaya koysa da 4'üncü yıldız iddiasından dolayı kulüpler taraftarlarına güveniyor ve yöneticiler de iddialı konuşuyor.

Kartal’ın göğsü dolu

Öte yandan formalar kadar merak edilen bir diğer konu forma reklamı. 4 Büyükler arasında bu açıdan en rahat kulüp Beşiktaş. Siyah-Beyazlıların, yeni stadına da ismini veren Vodafone ile 2 yılı opsiyonlu 5 yıllık göğüs reklamı anlaşması var. Diğer 3 ekiple sözleşmesi geçen sezon sonunda sona eren Türk Telekom yeni bir sponsorluk anlaşması imzalamadı. Bunun ardından Fenerbahçe 4'üncü yıldız sezonunda göğüs reklamı almayacağını açıkladı. Galatasaray ve Trabzonspor ise firmalarla görüşmelerini lig başlayana kadar bitirmeyi hedefliyor.++Aslan 6 milyon dolar almıştı

Galatasaray geçen sezon Telekom ile 5 milyon dolara el sıkışmıştı. Başkan Ünal Aysal, bu sezon 15 milyon dolar hedefiyle bazı yabancı şirketlerle görüşüyor. Fenerbahçe; sırtta Ülker, kolda Avea, göğüste Telekom reklamıyla toplamda 15 milyon dolar kazanmıştı. Beşiktaş 3+2 yıllığına Vodafone’dan göğüs için 29 milyon dolar alacak.

Fenerbahçe'nin yaklaşık forma satış rakamları

2010-11 ........................267 bin
2011-12 ........................310 bin
2012-13 ........................500 bin
2013-14 ........................410 bin

Galatasaray'ın yaklaşık forma satış rakamları

2010-11 ..........................90 bin
2011-12 ........................320 bin
2012-13 ........................423 bin
2013-14 ........................425 bin

Ürün tedarikçisi liderliği Aslan’ın

Forma satış rakamı ve göğüs reklamı kazancındaki rekabet kadar, ürün tedarikçisinden sağlanan gelir de büyük çekişmeye sahne oluyor. Cimbom yılda 10.9milyon dolar ile Türkiye’de ilk sırada. Avrupa’da ise Manchester United, liderliği Arsenal’den aldı. Kazancını 128 milyon dolara çıkardı

Futbol kulüpleri için en büyük gelir kalemlerinden biri kuşkusuz ürün tedarikçileriyle imzalanan sponsorluk anlaşmaları. Bu konuda Manchester United’ın spor ürünleri üreticisi Adidas ile imzaladığı anlaşma oldukça dikkat çekiciydi. ManU 13 yıldır çalıştığı Nike ile 2014-15 sezonu sonunda ilişkisini sonlandıracak. Çünkü İngliizler, Adidas ile 2015-16 sezonunda başlayacak 10 yıllık sözleşme yaptı.

NIKE, PUMA VE ADiDAS...

İşte anlaşmayla Premier Lig devi, 128 milyon dolardan, 10 yıl sonunda 1 milyar 280 milyon dolar kazanmış olacak. Kulüpler arasındaki bu rekabette liderlik daha önce İngiltere’de Arsenal’deydi. Londra temsilcisi yeni sezon başlayacak sözleşmesi gereği yeni sponsoru Puma’yla yıllık 50 milyon dolara el sıkışmıştı. Türkiye’deki duruma gelince;

FENER 8.5 MiLYON ALIYOR

Bu alanda ülkemizde zirveyi çeken Galatasaray, 2011 yılından bu yana Nike ile çalışıyor. 5+5 yıllık anlaşma gereği firma Cimbom’a her sezon için 10.9 milyon dolar ödüyor. Son şampiyon Fenerbahçe ise Adidas ile yaptığı yeni sözleşme gereği 8,5 milyon dolardan 5 yılda toplam 42,5 milyon dolar kazanacak. Beşiktaş ise forma gelirinde rakiplerinin gerisinde. Adidas ile 2019’a kadar anlaşması bulunan Beşiktaş, yılda 5 milyon dolar kazanacak. 3 Büyükler’in bu kamdeki toplam geliri ise 24,4 milyon euro.

Avrupa’da göğüs reklamı gelirleri (milyon euro)

Manchester United ..Chevrolet ..............63,3

Manchester City........Etihad Airways ....47,8

Barcelona ..................Qatar Airways ......35,8

Arsenal ......................Fly Emirates..........35,8

Bayern Münih............D. Telekom................30

Real Madrid................Fly Emirates..........28,6

Liverpool....................S. Chartered ............24

Milan............................Fly Emirates ............15

Chelsea ......................Samsung ..................12

Juventus ....................Jeep........................11,7

Manchester United bu sezon son kez Nike giyecek

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.