Türkiye'de profesyoneller evden çalışıyor

Türkiye'de profesyoneller evden çalışıyor
Araştırmaya göre Türkiye’de çalışanların yüzde 46’sı uzaktan yönetimin profesyonel ilişkiyi güçlendirdiğini düşünüyor, şirketlerde uzaktan video iletişimin oranı ise yüzde 45’e yükselmiş.



Regus Araştırması’nın sonuçları, Türkiye’de profesyonellerin yüzde 58’inin haftanın yarısında ofis dışından çalıştığını gösterdi. Bu oran dünya ortalamasının 10 puan üzerinde.

Araştırmaya göre Türkiye’de çalışanların yüzde 46’sı uzaktan yönetimin profesyonel ilişkiyi güçlendirdiğini düşünüyor, şirketlerde uzaktan video iletişimin oranı ise yüzde 45’e yükselmiş.

İstanbul, 9 Ekim 2013 – Küresel çalışma alanları sağlayıcısı Regus’un son araştırması dünyadaki işgücünün yarısının esnek çalışma uygulamalarından faydalandıklarını gösteriyor. 90 ülkeden 26 bin çalışanı kapsayan Regus araştırması, çalışanların yüzde 48’inin bir hafta içinde en az 2,5 gün uzaktan çalıştıklarını gösteriyor.

Türkiye’de ise çalışanların yarısından fazlası (yüzde 58) haftanın en az 2,5 günü ofis dışından çalışıyor.

Araştırma sonuçları ofis masalarına zincirli profesyonellerin yakında azınlıkta kalacağını ortaya koyuyor. Bazı üst düzey yöneticiler uzaktan çalışmanın motivasyon ve yönetimsel etkileri hakkında endişelenebiliyor. Ancak Regus araştırmasına Türkiye’den katılanların yüzde 63’ü (bu oran küresel katılımcılarda yüzde 55)  uzaktan çalışanların verimli bir şekilde yönetilebilmesinin mümkün olduğunu düşünüyor.

Araştırma sonuçlarını yorumlayan Regus CEO’su Mark Dixon: “Esnek çalışma, yönetim takımı liderliğinde herkes için kazan-kazan durumu vaat ediyor. Çalıştığımız iş insanları güven ve özgürlüğün uzaktan yönetimde büyük rol oynadığını ve bunlar olduğu zaman, faydaların da herkesin göreceği kadar net olduğunu söylüyor: daha fazla verim, çalışanları elde tutma kolaylığı ve daha az işletim giderleri” açıklamasında bulunuyor.


Regus’un araştırması Türkiye’deki şirketlerin yüzde 42’sinin verimlilik takibi için özel raporlama sistemlerinden faydalandığını, uzaktan çalışan yöneticilerin yüzde 45’inin ise ekipleriyle iletişim kurmak için video konferans kullandığını ortaya koyuyor. (Bu oran küresel düzeyde yüzde 43).

Örneğin, Amerikan sağlık sigortası şirketi Aetna, bünyesindeki uzaktan çalışanlar ve yöneticilerinin verimli esnek çalışma becerileri kazanmaları için eğitimler veriyor. Aetna’nın 35 bin çalışanının 14 bin 500’ünün şirkette bir masası yok.

Esnek çalışma deneyimin genç çalışanlar için ise daha da özel bir değeri var. Türkiye’deki çalışanların yüzde 38’i genç çalışanların uzaktan çalışma ile daha fazla sorumluluk sahibi olduklarına inanıyor. Bunun yanı sıra, araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 46’sı uzaktan yönetimin daha profesyonel bir ilişki kurmaya yardımcı olduğunu düşünüyor.

Türkiye’deki çalışanların;

• Yüzde 58’i haftanın yarısı veya daha fazlası uzaktan çalışıyor.

• Yüzde 63’ü kusursuz bir uzaktan çalışma yönetimin mümkün olduğunu, ancak yöneticilerin özel bir eğitimden geçmesi gerektiğini düşünüyor.

• Yüzde 45’i yöneticiler ve çalışanlar arasında video iletişimi kullanıyor.

• Yüzde 46’sı uzaktan yönetimin daha profesyonel bir ilişki kurmaya yardımcı olduğuna inanıyor.

• Şirketlerin yüzde 42’si mobil çalışanların verimini ölçmek için özel raporlama sistemleri kullanıyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.