BİTİRMEZSEM NAMERDİM!

BİTİRMEZSEM NAMERDİM!
Metro İstanbul, yüzde 100 Türk mühendisliği ve tasarımı ürünü yerli üretim raylı sistem aracı ‘Tram34’ü tanıttı. Tanıtımda konuşan Ekrem İmamoğlu, iktidara tarafından engellendiğini yineledi. Sabiha Gökçen'e bağlantı hattı olan, bakanlığın yaptığı ha

İBB’nin 34’ncü kuruluş yılını kutlayan iştirak şirketi Metro İstanbul, Cumhuriyetin 100. yılında, yüzde 100 Türk mühendisliği ve tasarımı ürünü yerli üretim raylı sistem aracı “Tram34”ü hayata geçirdi. Tram34’ün tanıtım toplantısı ve Metro İstanbul AR-GE Merkezi açılışı için düzenlenen törende konuşan İBB Başkanı ve Millet İttifakı’nın Cumhurbaşkanı Yardımcısı adayı Ekrem İmamoğlu, “Bugün 300’ncü projenin adı; çok kıymetli: Tram34 lansmanı, raylı sistemler ve AR-GE Merkezi’mizin açılışı. Memleketimizin gelişimini simgeleyen işler yaptığınızda daha da gururlanıyorsunuz” dedi. “Vizyonumuzun üç ayağı var” diyen İmamoğlu, “Birincisi; İstanbul'un ihtiyacı olan, yıllarca ihmal edilmiş metro yatırımlarını bir an önce bitirmek. İkincisi; metro işletmesinin kalitesiyle birlikte, konforlu ve dakik ulaşımını sağlamak. Bu çok önemli. Çünkü insanlar kullandıkça ve keyifi yaşadıkça metroyu daha çok seviyor. Üçüncüsü ise; bu alanda, bu ortamı bir fırsata çevirerek, yerli üretimin ve yerli teknolojinin geliştirilmesine öncülük etmek” ifadelerini kullandı.

Büyük bir gurur

Dört yılda yaptıklarının 25 yılla kıyaslandığını didye getiren İmamoğlu, “Bunun anlamını, bu kadar kısa sürede Metro İstanbul'u da dünya markası haline getirmek için arkadaşlarımın ortaya koyduğu vizyonel çalışma ve sonuçlarını, aldıkları belgeleri Genel Müdürümüz bizimle paylaştı. Metro İstanbul, dünyaca tanınan bir İBB markası haline gelmiştir. Daha da yukarılara tırmanacağına da yürekten inanıyorum. Bu bizim için büyük bir gurur. Tabii daha da gururlanmak için buradayız. Çünkü hem hafif metro hem de tramvay işlevine sahip kendi raylı sistem aracımızın üretimine başlıyoruz. Gerçek bir milli teknoloji ürünü olması kıymetli. Tram34’ü biz üreteceğiz. Çünkü Tram34 sahibi İBB. Tesciliyle, her şeyiyle, AR-GE Merkezi’yle, çıkan tüm patentleriyle ve sevgili yol arkadaşlarımızın emeğiyle bu mümkün oldu” diye konuştu.

Millet zarar görüyor

Kendisine iktidar tarafından zorluk çıkarıldığını yineleyen İmamoğlu, “Zorluk, engelleme, çıkarılma vesaire gibi hususlar. Beylikdüzü metrosuyla ilgili 2 yıldır benim özenli verdiğim bir uğraş. Beylikdüzü'nde metronun hikayesi, bende ta 2002’ye gidiyor. Bu hikaye değil, doğru. Gözlerimle şahit olduğum, bir iş insanı ve o bölgede yaşayan birisi olarak, 2004 yerel seçimlerinin seçim vaadi Beylikdüzü Metrosu. 2003’te de o projenin, istasyonlarının yapılması planlanan yerlerin başka bir devlet kurumundan İBB’ye kullanımının devrine, imzasına şahit oldum. Bir kulübün spor yöneticisiydim. Yine üst düzey bir yetkiliyle bir yere giderken, yanımda Beylikdüzü dosyası görünce, sordum. Beni Allah, hep böyle tesadüfem ileride bana lazım olacak şeylerle karşılaştırır. Onun için kendi bahtıma inanırım yani. 2003’te, gözümün önünde imzaladığı iş. Sene geldi 2023. 20 sene. İşte bu kısıtlar, bunları konuşmak lazım. 20 sene. O gün Beylikdüzü ve civarı 1-1,5 milyon vardı, yoktu; şimdi 3 milyona yakın bir nüfusu ilgilendiren bir meseleden bahsediyoruz. Ve yazık, 2 yıldır ego, kibir, siyasi kavramlar üzerinden engellenme meseleleri. Ayıptır. Bunun partisi olmaz. Millet zarar görüyor” dedi.

Parasını bizden aldılar

Sabiha Gökçen'e bağlantı hattı olan, bakanlığın yaptığı hattın parasını İBB'den aldıklarını didle getiren İmamoğlu, “10 ayda alıyorlar. Hani geçen açtılar ya, biz teşekkür ettik kendilerine. Peki bu mevzuat neydi daha önce? 36 senede devlet, kesintiyle bunun parasını alıyordu, 36 senede. ’36 sene çok, bunu 20 seneye bağlayalım’ değil. Neymiş efendim? Ekrem İmamoğlu ya da CHP'li bir Belediye Başkanı görevde. Bana 10 ayda parasını keseceğiniz garantiyi verin, o 740 kilometreyi 4 senede hepsini bitirmezsem namerdim. Ayıptır. Yani devlet, devletin kurumuna böyle bir zulüm yapar mı? İstanbullunun parası. Yani buradan parayı Hazine yolluyor. Oradan hemen alıp, bu tarafa aktarıyor vesaire. Bakanlık da çıkıyor işte bir şeyler… Bunlar boş işler. Bunlar bitmesi lazım artık. Memleket yoruldu be kardeşim. Nedir bu ya? İstanbul Büyükşehir Belediyesi kimin? 16 milyon insanın. Ekrem İmamoğlu kim? Vatanın bir evladı. Burada oturanlar kim? Vatanın diğer evlatları. Hep beraber. Onlar da öyle. Bu yarış, bu didişme nedir? Akıl alır gibi değil” tepkisini gösterdi.

BİZİMLE MATRAK GEÇİYORLAR!

Ekrem İmamoğlu konuşmasının sonunda, “Kendisini bir mucizeymiş gibi anlatan bir akla, asla itibar etmeyin” çağrısı yaparak, “Mucize, her insanın kendisidir. Çünkü o insan, Yaradan'ın mucizesidir. ‘Ben gidersem memleket veleddalin amin…’ Hadi oradan ya. Böyle bir şey olur mu? Ben, çocuğumun hızına yetişemiyorum. 24 yaşındaki oğlumun hızına yetişemiyorum. 17 yaşındaki oğluma ya da 12 yaşındaki kızıma hiç yetişemiyorum. Sizler de öylesinizdir. Ben, çocuklarına güvenen bir ailede yetiştim. İşimi bana 21 yaşında babam emanet etti. Ben de her işimi emanet etmek için çırpınıyorum. Her görevim, her işim, her ticaretim, hayatım öyle geçti. Çünkü insanıma güveniyorum ya. 2 kere 2, 4. Bu memleketin 86 milyon insanına güvenen bir akla ihtiyaç var. Bunu unutmayın. Önümüzdeki en vahim engel budur. ‘Ben gidersem ortalık duman olacak!’ Ben gidersem diye bir şey olur mu? Faniyiz öyle değil mi? Sevgili dostlar, şuradan şuraya çıktığımızda, hayatın bitip bitmeyeceğiyle ilgili bir garantisi olan var mı burada. Gerçekten akıl almaz işler bunlar. Bunları aşmamız lazım. Vallahi partisi yok. Anlatamayız gelecek nesle siyasetin gündemini. Yarın gülerler bize. Çocuklarımız bize gülüyor zaten. Onun için editler, meditler görüyoruz, uyduruyorlar, dalga, dümen; bizimle bayağı bir matrak geçiyorlar yani. Bayılıyorum onlara” ifadelerini kullandı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.